Iets met marketing en kakelverse eitjes en online marketing
We focussen ons op online marketing, maar offline gebeuren er ook leuke dingen. Als we er maar voor open staan.
Een week of vijf geleden, op dinsdagavond, ging de voordeurbel. Daar stond een jonge knul met een kar vol eieren. Goedenavond mevrouw, waren zijn vriendelijke woorden. Ik ga in deze wijk iedere woensdagavond kakelverse eieren verkopen. Heeft u daar interesse in?
Nou ben ik zelf geen eieren fan dus koop ze werkelijk nooit, maar manlief vindt ze wel lekker. Ik dacht er een enkele seconde over na en besloot over te gaan tot de aankoop van zes kakelverse witte eitjes. Na slechts € 1,50 afgerekend te hebben, ik heb werkelijk geen idee wat ze elders kosten, groette de vriendelijke jongen mij met de boodschap…tot woensdag! Na een snelle vraag van mijn kant, je komt toch niet morgen alweer hé was zijn antwoord…nee nee ik kom volgende week woensdag weer met kakelverse eieren.
De volgende week ging op dinsdagavond weer de deurbel. Wie zou dat zijn….en jawel hoor daar stond de eierenboer. Goedenavond daar ben ik weer met uw kakelverse eitjes. Oké ik heb niet goed geluisterd vorige week, ik dacht toch echt dat hij het over woensdag had. Nou ja dinsdagavond is natuurlijk ook prima. Voor ik het besefte liep hij het tuinpad alweer af en riep nog snel: tot volgende week woensdag maar weer.
Na dat ik de deur dicht gedaan had dacht ik: tot woensdag?!? Heb ik nou zo slecht opgelet? Het is toch dinsdag vandaag. Nou ja ik zal het wel niet goed verstaan hebben.
Dit ging zo een enkele weken door. Iedere dinsdagavond…dingdong en daar had je hem weer.
Nu wil ik toch echt opheldering. Zeg, jij staat hier iedere week weer op dinsdagavond. Loop jij de woensdagavond wijk op dinsdag of wat? Hij toverde een glimlach van oor tot oor. Nee hoor mevrouw u hoort het goed. Ik weet dat het dinsdag is, maar ik zeg bewust tot woensdag. Dat doe ik zodat ik u iedere week weer verras als ik op dinsdag bij u aan de deur sta en zo blijft het leuk… toch!
Ja zo blijft het leuk. Ik bleef er nog even een tijdje over nadenken en dacht toen. Dit is ook slimme marketing. Hij heeft mij verrast, na laten denken en een glimlach op mijn gezicht getoverd. Dat doet hij goed. Het zit verankerd in mijn geheugen. Dinsdagavond kakelverse eitjes avond.
Als nu op dinsdagavond de deurbel gaat roep ik al… Ohhh ja het is al woensdag, daar heb je hem weer.
Deze slimbo die komt er wel met z’n offline marketingtechniek en zijn kakelverse eieren.
We focussen ons op online marketing, maar offline gebeuren er dus ook hele leuke dingen.
Als we er maar voor open staan.
Meer weten over online marketing klik dan hier.
0 Comments