Online adverteren bij de werving van personeel
De Voordelen van Online Adverteren op Facebook/Meta bij de werving van personeel
In de huidige wereld van werving is het online adverteren bij de personeelswerving essentieel geworden om gebruik te maken van diverse online kanalen om zo potentiële kandidaten te kunnen bereiken. Het is op dit moment echt wel een van de krachtigste instrumenten die beschikbaar zijn, online adverteren via Sociale media. In het bijzonder biedt adverteren op Facebook en Instagram, beide eigendom van Meta, unieke voordelen die de zoektocht naar gekwalificeerd personeel kunnen transformeren. Facebook/Meta heeft namelijk de rubriek Werkgelegenheid in het advertentie systeem opgenomen. We kijken naar enkele van de redenen waarom deze platforms van toch echt onschatbare waarde kan zijn bij het aantrekken van nieuw personeel.
We zetten de voordelen van online adverteren bij personeelswerving op een rijtje
Groot bereik van de diverse doelgroepen
Facebook/Meta is een grote speler binnen de Social media platformen met meer dan 2,8 miljard actieve gebruikers op Facebook en meer dan 1 miljard op Instagram. Deze platforms bieden zo een ongekend bereik. Door te adverteren op Facebook/Meta, kunt gemakkelijk jouw vacatures presenteren aan een zeer breed scala aan potentiële kandidaten. Dankzij de mooie targeting-opties kun je de advertenties ook specifiek richten op de voor jou meest relevante doelgroep.
Duidelijke content en beeldmateriaal
Facebook en Instagram staan bekend om de beelden. Plaatjes kijken doet iedereen graag, vooral op zijn mobiel. Even snel scrollen en stoppen bij het beeld met de meeste aantrekkingskracht. En dat is precies wat het adverteren online zo aantrekkelijk maakt. Binnen Facebook ADS is het mogelijk om afbeeldingen, video’s en carrouseladvertenties te gebruiken, zo heb je de optie om aantrekkelijke en boeiende content te maken om hier mee potentiële kandidaten te bereiken.
Online adverteren bij personeelswerving
Prestaties real time volgen en optimaliseren
Een groot voordeel van online adverteren is de mogelijkheid om prestaties van de campagnes in realtime te volgen. Facebook/Meta biedt uitgebreide analytische tools waarmee je inzicht krijgt in het aantal vertoningen, klikken, betrokkenheid dat via jouw advertenties wordt ontvangen. Mooi bijkomend voordeel is ook nog eens dat het aantal bezoekers van je website omhooggaat wat dan weer effect heeft om de Google ranking. Daarnaast stellen deze gegevens je in staat om de strategie voortdurend te optimaliseren en waar nodig is aan te passen.
Kosten en resultaat en inzicht
Een advertentie plaatsen in een krant of magazine geeft nagenoeg geen inzicht. Zij bieden geen statistieken over het bereik en het lezen van de advertentie. Online adverteren op Facebook/Meta geeft die statistieken wel en heeft hierdoor een kosteneffectieve benadering. Heb je snel een potentiële kandidaat dan zet je met één klik de advertentie stop. Daarnaast kun je het budget nauwkeurig beheren en bijstellen. Je betaalt alleen voor de daadwerkelijke resultaten, zoals klikken of sollicitaties.
Conclusie
Online adverteren bij personeelswerving blijkt uit onze ervaring een hit te zijn. Wij hebben al vele mooie resultaten geboekt. Daarnaast biedt het online adverteren op Facebook/Meta een scala aan voordelen die de zoektocht naar personeel. Na het instellen van de juiste doelgroep, regio en met een mooi beeld erbij krijg je direct een schatting van de weergave en het bereik en het aantal klikken. Op deze manier kunnen bedrijven niet alleen personeel aantrekken, maar zijn ze ook zichtbaar en bouwen ze een sterke band online op met potentiële kandidaten.
Volg ons op Facebook-Instagram of LinkedIn
Waar kan ik via online adverteren personeel werven? Via IngKaCommunicatie
0 Comments