Instagram ADS

Bedrijven met een Facebook account kunnen ook adverteren via Instagram ADS

Instagram ADS zijn gekoppeld aan Facebook. Dit komt door de overname van Instagram door Facebook. In Nederland zijn zo’n twee miljoen actieve “Instagrammers”.  De Instagram ADS zijn beschikbaar voor meer campagnedoelen waaronder web-conversie en betrokkenheid bij je paginaberichten. Deze campagnes maak je in Facebook ADS manager.

Adverteren- ADS- Instagram voor jouw bedrijf

Waarom starten met adverteren via Instagram ADS?

Net als Facebook, Twitter en LinkedIn werkt Instagram ADS met een veilingsysteem. Er adverteren nog niet zoveel bedrijven op Instagram wat betekent dat hier jouw kans ligt en je nog relatief goedkoop kunt adverteren. Let wel op want hoe meer adverteerders dezelfde doelgroep willen bereiken hoe duurder de advertentie zal zijn. Nu Instagram Ads nog niet zoveel gebruikt wordt is de concurrentie nog laag en is het dus slim om dit eens uit te proberen voor jouw bedrijf. Al is het maar om de verschillende advertentievormen eens uit testen. Zo weet je al snel wat er wel werkt voor jouw bedrijf en wat zeker niet.

Hoe start je met adverteren op Instagram?

  • Zorg dat je zowel een bedrijfspagina op Facebook als een Instagram account hebt.
  • Koppel jouw Instagram account aan je Facebook pagina (via instellingen op Facebook)
  • Kies je doelstelling ( bijvoorbeeld klikken naar website)
  • Kies de juiste plaatsing. Je maakt je advertentie in Facebook marketing ADS dus je hebt de keuze. Of op Instagram of op Facebook.
    Plaats je advertentie alleen op Instagram en kies voor Facebook een andere advertentie set. Zo houd je je campagne resultaten beter gescheiden en leer je wat waar beter werkt.
  • De advertentie aanmaken. Kies de gekoppelde Instagram pagina in de advertentieset op Facebook.

Hoe ziet een Instagram Advertentie eruit?

Voor alle duidelijkheid wordt rechts boven in de hoek ” Gesponsord” weergegeven zodat het duidelijk is dat het om een advertentie gaat. Een klik op de foto of op de CTA (Call to action) knop leid je door naar de website.

-Hoe relevanter de doelgroep en de boodschap hoe minder storend je campagne wordt ervaren.
-Voordat je een Instagram advertentie maakt naar de doelgroep die nog niet bekend is met jouw bedrijf is het verstandig om eens wat te testen op de volgende doelgroepen:
         -Website bezoekers
         -Klanten
         -Facebook volgers van jouw bedrijfspagina

Omdat je interesse hebt in Instagram ADS vind je dit
denk ik ook interessant.