Facebook ADS tips en haar voordelen.

Published by Inge Kaptein on

Zes tips die je niet wilt missen.

Facebook ADS tips. Adverteren biedt verschillende voordelen voor adverteerders en bedrijven. We hebben de voordelen voor je op een rijtje gezet.

  1. Als eerste: Facebook heeft een zeer groot bereik met zijn 2,8 miljard actieve gebruikers wereldwijd. Je kunt hierdoor jouw advertentie tonen aan een zeer breed publiek waardoor het bereik enorm is.
  2. Je kunt doelgericht adverteren. In het advertentie systeem zit een uitgebreide targetingoptie waardoor je echt jouw specifieke doelgroepen kunt bereiken. Dit kan zowel op interesses, demografische gegevens, maar zeker ook op gedrag. Het kan zelfs ook op basis van hun verbinding met jou website of app. De kans op conversie is zo veel groter omdat je jouw advertentie richt aan mensen die waarschijnlijk het meest geïnteresseerd zijn in jouw producten of diensten.
  3. De indeling van je advertentie is flexibel. Facebook ADS ondersteunt verschillende advertentie indelingen zoals te denken aan afbeeldingen. Bepaal wat je bij je advertentie wilt laten zien om zo zoveel mogelijk de aandacht te trekken van je doelgroep. Denk hierbij aan video’s (die zeer goed werken weet ik uit eigen ervaring). Maar denk ook carrouseladvertenties en diavoorstellingen behoren tot de mogelijkheden.
Voordelen Facebook ADS

En nog drie Facebook ADS tips die je niet wilt missen

4. Campagne doelstellingen. Ook hierin biedt Facebook de mogelijkheid tot verschillende doelstellingen voor jouw campagnes. Denk hierbij aan merkbekendheid, maar ook betrokkenheid bij jouw websiteverkeer, leadgeneratie, conversies en nog meer. Je kiest, selecteert de doelstelling die het beste bij past bij jouw marketingdoelstelling. Facebook optimaliseert de advertentieweergave om die specifieke doelstelling te bereiken.

5. Retargeting mogelijkheden. Het is mogelijk om gebruik te maken van retargeting. De advertentie te tonen aan mensen die al eens eerder interactie hebben gehad met jouw website, Facebookpagina of app). Op deze manier stelt Facebook je in staat om jouw advertentie strategie te optimaliseren wat kan leiden tot een hoger conversie percentage.

6. Statistieken en metingen. In het advertentie systeem zit de optie om gebruik te maken van uitgebreide statistieken en rapporten. Zo kun je de prestaties van jouw advertenties goed volgen. Naast het krijgen van inzicht krijgt zie je hoe vaak jouw advertentie getoond wordt. Je ziet hoeveel klikken er naar de website gaan vanuit de advertentie. Je ziet dan het aantal klikken en daarnaast, heel leuk, het aantal unieke klikken naar jouw website. Al deze gegevens stellen je instaat op jouw advertentiestrategie te optimaliseren en indien nodig jouw ROI te verbeteren.

    Voetnoot effectiviteit Facebook ADS

      Wat ik als laatste nog wil toevoegen is het volgende. Het blijft belangrijk om op te merken dat de effectiviteit van Facebook ADS kan variëren afhankelijk van de verschillende factoren. Zoals hierboven in het rijtje opgesomd staat. Zorg voor de juiste targeting, het ontwerp van de advertentie is belangrijk. De kwaliteit van de bestemmingspagina en de concurrentie op het platform zelf. Dus evalueer regelmatig jouw advertentie strategie en pas waar nodig aan. Zo behaal je de best mogelijke resultaten. Oh ja nog één klein tipje, zorg ervoor dat jouw advertentie niet advertentie-moe wordt. Laat hem niet al te lang door lopen. Zonde van je kosten en het kan zelfs averechts werken.

      Facebook ADS tips
      Volgen


      0 Comments

      Geef een reactie

      Avatar placeholder

      Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *