Het doel van LinkedIn voor jouw bedrijf
Het doel van LinkedIn voor jouw bedrijf
Heb jij een doel met al je LinkedIn activiteiten?
Wat wil je met jouw bedrijf bereiken met LinkedIn?
Gaat het je om het bereiken van prospectus of juist het vergroten van je naamsbekendheid. Gebruik je LinkedIn om informatie te delen en daardoor jouw volgers te boeien? Allemaal vragen die een antwoord verdienen. Ik kan mij voorstellen dat je in eerste instantie slechts één doel aan het hebben en gebruiken van je bedrijfsprofiel stelt. Later komt misschien de combinatie wel. Toch is het verstandig om direct jouw LinkedIn profiel vanuit een breder perspectief te bekijken bijvoorbeeld vanuit de verkoopkant (sales) of vanuit de marketing kant. LinkedIn kan ook op anderen terreinen een belangrijke schakel zijn, denk bijvoorbeeld aan HR. Stel dus altijd de vraag; hoe correspondeert het LinkedIn doel met de doelen van jouw bedrijf.
Veel bedrijven willen direct klanten “binnenhalen”…….! Is dat wel realistisch, zeker als je weinig of niets deelt op je bedrijfspagina van LinkedIn. Op LinkedIn draait het vooral om (het opbouwen van) vertrouwen! Het kost veel tijd om een netwerk op te bouwen en de expert te worden in jouw vakgebied. Je bent er niet met één blog (pulse) en een enkele statusupdate. Kennis delen, reageren maar zeker ook jouw volgers vanuit jouw vakgebied iets “gunnen” door hun status update te delen. Het is de wisselwerking die zijn werk doet.
Wie wil je bereiken?
Je ontkomt er niet aan om goed over jouw doelgroep na te denken! Wie wil je bereiken en waarom? Als het doel en de doelgroep helder zijn, kan je verder met het uitbouwen van de doelstellingen.
Kortom wat is: Het doel van LinkedIn voor jouw bedrijf?
0 Comments