Adverteren op Social Media

Published by Inge Kaptein on

Adverteren op Social media: Veel mensen “zitten” zoals ze dat zo mooi zeggen op Facebook. Ze maken dus gebruik van een Social mediakanaal. Naast particulieren zijn ook bedrijven volop aanwezig op de Social mediakanalen. Dit doen ze niet alleen om hun producten aan de man te brengen maar ook om zichzelf als aantrekkelijke werkgever neer te zetten.

Adverteren op Social Media

Naast print adverteren is digitaal adverteren in beeld gekomen. Deze vorm van online marketing geeft meerdere inzichten. Denk hierbij eens aan de meetbaarheid van online adverteren ten opzichte van print adverteren. Een folder in de bus is leuk maar de leesgraad hiervan is niet meetbaar. Bijsturen is ook lastig, de folder ligt tenslotte al op de mat. Online adverteren geeft jou inzicht in jouw lezers. Het zal je dus niet verbazen dat de manier van adverteren steeds meer van offline naar online verhuist.

Dankzij bovengenoemde statistieken en inzichten (het verkrijgen van de juiste kennis van jouw toekomstige klant) kunnen bedrijven feilloos inspringen op de behoefte van hun doelgroep. Het mag duidelijk zijn dat jij aanwezig wilt zijn waar jouw doelgroep zich bevindt. Logisch dus dat adverteren via Social media een uitstekende toevoeging is aan jouw bedrijfsmarketing uitingen.

En ja, adverteren op Social media kost geld.

Social mediakanalen (platformen) zagen hier hun kans liggen om extra geld te verdienen. Als je bedenkt dat het gebruik gratis is, snap je dat ze toch echt ergens geld mee willen verdienen. De conclusie is wel, zij verdienen aan jouw advertentie en jij kunt beter en doelgerichter adverteren. Kortom beiden partijen blij.

Hoeveel kost een advertentie op Facebook en of Instagram eigenlijk?

Het is al mogelijk om vanaf € 2,07 per dag een advertentie online te hebben. Er wordt aangeraden om voor € 5,00 per dag te adverteren om zo meer bereik te genereren. Dit hoeft niet, maar kan. Even een rekensommetje. Stel, jouw budget is € 100,00. Dan ben je dus na 20 dagen al door je budget heen. Reserveer een wat ruimer budget voor een Facebookcampagne zodat je gaande de maand het dag budget iets kunt opvoeren. Dit noemen we horizontaal stapelen. Facebook ziet dan dat je bereid bent iets meer uit te geven en zal dan nog harder opzoek gaan naar de juiste personen om de advertentie aan te tonen


Na het lezen van bovenstaande tekst denk je, ja dat adverteren op Social media dat lijkt mij ook wel wat alleen weet niet hoe het werkt en heb er eigenlijk al helemaal geen tijd voor. Roep IngKaCommunicatie daarvoor in, wij kunnen jou hiermee helpen. We checken eerst of de basis van jouw Social mediakanaal op de juiste manier is ingericht. Zo niet dan passen wij dat aan, pas daarna zetten we de volgende stap.

  • We onderzoeken samen wat het doel van jouw advertentie is.
  • Wie je wilt bereiken en onderzoeken welk probleem jij met jouw producten of diensten voor je klant kunt oplossen.

We testen op kwaliteit en sturen zo nodig bij. We blijven schaven aan de advertentie voor het beste bereik en resultaat. Op deze manier maken wij van jouw advertentie een succesformule en behaal jij zoveel mogelijk het door jou gewenste resultaat. Let wel op, het behalen van dat resultaat is geen garantie. Uiteraard mag je van ons verwachten dat we het doel zo dicht mogelijk proberen te bereiken en wij alles inzetten om dit te bereiken.

Adverteren op Social media | IngKaCommunicatie

Wie is Inge Kaptein van IngKaCommunicatie?


0 Comments

Geef een reactie

Avatar placeholder

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *