Facebook Marketing

Facebook is één van de meest gebruikte platforms ter wereld.

Facebook marketing leent zich uitstekend om de interactie met je doelgroep aan te gaan. Dankzij het grote bereik ligt hier voor elk bedrijf een potentieel netwerk in het bereik. Zowel lokaal, landelijk als internationaal. Het belangrijkste doel van Facebook marketing is om zichtbaar te zijn en naamsbekendheid te creëren.

Facebook is het Social Media kanaal om als bedrijf met je (potentiële) klanten in gesprek (interactie) te komen en te blijven. Consumenten verwachten ook dat bedrijven op Facebook aanwezig zijn. Het is niet alleen een extra servicekanaal maar het biedt ook vele kansen om de conversatie op te zoeken, merkbeleving te creëren en een band te krijgen met je volgers.

online-marketring-facebook-bedrijven-workshop

Wat is Facebook Marketing?

Om je product of dienst in de markt te zetten gebruik je Facebook als marketingmiddel. Daar zit direct het “probleem” want Facebook gebruikers zitten helemaal niet op reclame van jou te wachten.

De uitdaging zit hem dus in het plaatsen van relevantie waardevolle berichten waar jouw lezers iets aan hebben, van leren en vooral interesse in hebben. Als je hun aandacht gevangen hebt dan levert dat reacties, klik’s, like’s, deelacties en verkeer naar jouw website op.

Slimme bedrijven vangen die aandacht met de juiste berichten (content) en beelden. Deze moeten grappig, serieus maar ook inhakend op het nieuws en interactief zijn. Dit alles uiteraard toegesneden op jouw doelgroep.

Het is duidelijk dat Facebookmarketing meer is dan alleen een extra taak naast je bestaande werkzaamheden. Het is een onderdeel van de online marketingstrategie en behoort tot de standaard marketing.

Facebook marketing zelf doen of uitbesteden?

  • Ik zoek een Facebook marketingexpert.
  • Zelf weet ik er te weinig van.
  • Je ziet dat de bedrijven om je heen actief met Facebook bezig zijn.
  • Jij wilt daar ook mee aan de slag maar hebt daar eigenlijk de kennis en de tijd niet voor.

Het is verstandig als je de kennis niet helemaal bezit om dit door een professional te laten doen. Is de pagina op de juiste manier aangemaakt dan gaat het echte werk beginnen. Er komt veel bij kijken om dit zelfstandig te doen. De juiste kennis en vaardigheden zijn vereist om een groot publiek te bereiken en resultaat te behalen.

Door de juiste inzet van techniek kan dit conversies voor jouw bedrijf opleveren. Conversies zijn het uiteindelijke doel voor iedere ondernemer achter het gebruik van Social Media. Natuurlijk ben je het liefst bezig met het uitoefenen van je vak en dat is niet het bezig zijn met Facebook.

Gelukkig is er de mogelijkheid om het gedeeltelijk of geheel uit te besteden aan IngKaCommunicatie

Voordelen van Facebook Marketing

Via een zakelijke Facebook pagina kun je de juiste doelgroep bereiken. Door de juiste interactie met je doelgroep creëer je betrokkenheid wat kan leiden tot meer leads en verkopen.

Let op!

IngKa Communicatie is op geen enkele wijze verbonden met Facebook. Wij kunnen geen technische vragen over Facebook beantwoorden of oplossen. Voor technische vragen over en problemen met Facebook kun je het beste contact opnemen met het Helpcentrum van Facebook.