Facebook ADS

Adverteren via Facebook

Door juist gebruik van Facebook ADS, (het adverteren via Facebook) en door de advertentie precies af te stemmen op de interesses van jouw doelgroep komen ze ook daadwerkelijk in de tijdlijn van jouw toekomstige klanten terecht. Op deze manier bereik je de juiste doelgroep met Facebook ADS.

De gebruikers scrollen door hun tijdlijn en zien jouw bedrijf voorbijkomen. Op deze manier genereer je ook nog eens extra naamsbekendheid. Ik hoor je denken, ik heb al een bedrijfspagina voor mijn bedrijf. Moet ik naast het plaatsen van updates ook nog via (Facebook ADS) adverteren? Dat kost mij te veel tijd. Dat snap ik maar al te goed en daarom kan ik je hierbij helpen.

Vraag jij je wel eens af wat het verschil tussen updates en adverteren via Facebook precies is?

Een update is een gratis bericht wat je op je tijdlijn plaatst en waardoor je zichtbaar wordt voor een deel van je volgers. Op deze manier maak je ook al gebruik van een soort advertentie via jouw tijdlijn. Je kunt wat berichten plaatsen en er op deze manier voor zorgen dat het bezoek naar jouw website iets toeneemt. Door het algoritme, wat in ieder social media platform verwerkt zit, zien helaas niet al je volgers jouw update.

Facebook adverteren is een betaalde mogelijkheid om te adverteren.

  • HET VOORDEEL HIERVAN IS:
  • Onderdeel van je Marketingstrategie
  • Je krijgt een groot bereik door de populariteit van het platform
  • Bepaal jezelf hoeveel je betaalt per click
  • Bereik je door de juiste segmentering een specifieke doelgroep bereiken
  • Door gebruik te maken van Facebook pixels en daardoor jouw advertenties optimaliseren
  • NADEEL:
    Facebook is in de basis ontwikkeld om vriendschappen te onderhouden
  • Het is geen zakelijke omgeving
  • Zo zachtjes aan begint dat het wel steeds meer te worden
  • Hierdoor is het clickratio op advertenties lager dan op een privé pagina
  • Laat je hierdoor niet ontmoedigen

Omdat je interesse hebt in Facebook ADS
vind je dit denk ik ook interessant.

En ook Instagram ADS spreken
je wel aan denk ik.

Wat zijn Meta Pixels?

Je kunt (Facebook sinds okt 2021 Meta) pixels instellen op je website. Door de Java Script code van Facebook te kopiëren en te plakken in je website heb je op deze manier de mogelijkheid om je doelgroep voor je advertentiecampagne beter te meten, te ontwikkelen en te optimaliseren.

Na het plaatsen is het mogelijk om de acties die de mensen vanaf de verschillende apparaten uitvoeren op je website te monitoren en een effectievere Facebook campagnes te voeren.

Voordelen (Facebook) Meta pixels

  1. Aangepaste doelen creëren voor je marketing
  2. De conversies traceren en koppelen aan je advertenties
  3. Conversie optimaliseren voor je advertenties
adverteren-ADS- Facebook voor jouw bedrijf

Oké het is je wel duidelijk, vrijwel iedereen zit op Facebook. En naar alle waarschijnlijkheid zit jij daar ook op. Natuurlijk wil je ook gaan adverteren via jouw Facebook bedrijfspagina. Jouw doelgroep is ook vindbaar op Facebook. Dan is het hartstikke fijn dat jouw boodschap bij de juiste doelgroep onder de aandacht komt en zo direct ook jouw potentiële klanten te bereikt. Dit kan met Facebook Adverteren. IngKaCommunicatie kan dit voor jou regelen. Door gebruik te maken van gedetailleerde targeting op demografische data en/of actuele interesse van jouw doelgroep, realiseer je maximaal bereik, jouw toekomstige. Daarbij staat kwaliteit natuurlijk hoog in het vaandel.

Aanvulling: Je advertentieaccount voorbereiden op de impact van iOS 14-wijzigingen

Apple heeft wijzigingen met iOS 14 aangekondigd die van invloed zullen zijn op hoe we gebeurtenissen ontvangen en verwerken van tools zoals de Facebook-pixel. Vanwege deze wijzigingen gaan we web gebeurtenissen van iOS 14-apparaten verwerken met gebruik van Meting van verzamelde gebeurtenissen. Deze methode biedt ondersteuning voor de inspanningen van adverteerders om gebruikers privacy te behouden bij het uitvoeren van effectieve campagnes.


Hiervoor is een domein verificatie nodig op de website. Meer weten over een domein verificatie? Neem dan contact met mij op.

Let op!

IngKaCommunicatie is op geen enkele wijze verbonden met Facebook. Helaas kunnen wij geen technische vragen over Facebook beantwoorden of oplossen. Voor technische vragen over en problemen met Facebook kun je het beste contact opnemen met het Helpcentrum van Facebook.