CommunicatieMix 10

Published by Inge Kaptein on

In februari kreeg ik een mailtje van Barbara met daarin de vraag of ik mee wil werken aan een interview voor in het blad CommunicatieMix 10

Komt pas in juni uit hoor stond erin. Leuk…doe ik natuurlijk aan mee aan het artikel in de CommunicatieMix10.

22 Maart had ik met Marije, de interviewer, en een fotograaf een afspraak in Utrecht. Samen met Marc, ook een Social media freak, hebben we een lang en leuk gesprek gehad en zijn er veel foto’s gemaakt. Valt ook niet mij om mij goed op de foto te krijgen maar het is uiteindelijk toch gelukt.
En nu maar wachten…..! 

Het is nog maar mei en is hier het resultaat al…. ;+))

“Inge: ‘Veel communicatieprofessionals zijn online actief, bijvoorbeeld op LinkedIn. Ze benutten nog niet alle mogelijkheden. Zo gebruiken veel mensen hun LinkedIn met name om hun eigen cv te plaatsen en als kaartenbak voor hun relaties. Zoals we vroeger ons boek met visitekaartjes hadden. Een paar jaar geleden was ik werkzoekend.
Toen heb ik ook mijn beroepsopleiding bij Van der Hilst Communicatie gevolgd. Na mijn omscholing bleek een nieuwe baan vinden lastig. Daarom ging ik me steeds meer online profileren. Dat leverde heel veel op: mijn netwerk breidde zich uit en steeds meer mensen weten me nu te vinden voor leuke klussen. Inmiddels run ik mijn eigen onderneming, IngKaCommunicatie.

“Marc: ‘Online actief zijn is voor mij een tweede natuur geworden. Dat kan ik iedereen aanbevelen. Toen ik bijvoorbeeld net naar dit interview liep, maakte ik een foto voor Instagram. Daarmee laat ik aan mijn volgers zien wat mij bezighoudt, zakelijk én privé. Nu kun je je afvragen: wat levert dat op? Maar als mensen je kennen van Instagram, vragen je ze ook voor opdrachten die daarmee te maken hebben. Zo doe ik nu een Instagram-campagne voor het Parktheater. 50 jaar, 50 dagen, 50 foto’s.’”

Meer lees je op pagina 4.
Veel leesplezier en ik hoor graag wat jullie ervan vinden.

Bron: CommunicatieMix 10 van der Hilst Opleiden Amersfoort